Handelsbetingelser

1. Salgs- og leveringsbetingelser

Betweens.dk drives i Danmark af: Betweens I/S, CVR-nummer 31663660, Jernbanegade 26, 6400 Sønderborg


Du kan kontakte Betweens.dk pr. telefon: 70 20 13 50  eller e-mail: kundeservice@betweens.dk.

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på betweens.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

Bestilling og betaling
betweens.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på betweens.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept og/eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til betweens.dk og kan ikke længere ændres.

Du er forpligtet til at oplyse en korrekt adresse til leveringen af varerne. Hvis adressen, du har oplyst, ikke kan bekræftes, forbeholder Betweens.dk sig ret til at tilbageholde levering og annullere ordren.

Annullering af ordrer
Betweens.dk kan annullere en ordre, hvis ikke det er muligt at levere den bestilte vare. Du vil blive underrettet hvis en sådan situation skulle opstå, ligesom enhver betaling eller reservation foretaget på et betalingsmiddel vil blive returneret/annulleret.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering pr. e-mail for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse/salgskvittering fra os.

30 dages fortrydelsesret
Når du handler hos Betweens.dk har du normalt 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller du kan miste din fortrydelsesret. Følgende varer er undtaget af fortrydelsesretten: Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, når forseglingen er brudt efter leveringen (det gælder altid undertøj, badetøj, bikinitrusser, in-ear hovedtelefoner).

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.



Retunering


Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til os ved at bruge den samme speditør der leverede forsendelsen til dig (GLS, Post Nord, mv.):

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering fra speditør samt evt. track and trace-nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

HUSK! Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.


Tilbagebetaling:

Når vi modtager varen, kontrollerer vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

• du reelt har taget varen i brug,
• den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
• du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
• du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

Returnering - GLS
Følg nedenstående trin, hvis du ønsker at returnere din(e) vare(r)

Trin 1: Udfyld returformularen og pak dine varer forsvarligt ind. Tildæk eller fjern den oprindelige forsendelsesetiket samt gamle stregkoder fra pakken.

BEMÆRK: Ved returnering af sko, må skotøjsæsken ikke alene bruges som forsendelsesæske.

Trin 2: Send returskemaet sammen med de(n) vare(r), du ønsker at returnere.

Trin 3: Sæt returmærkat på pakken.

BEMÆRK: Hvis du ikke anvender den medfølgende frankerede returlabel er du selv ansvarlig for dine varer, indtil de når vores lager. Husk at bede om en kvittering, når du afleverer din pakke hos GLS, således at din pakke er forsikret.

Trin 4: Send din pakke fra en GLS pakkeshop.

Trin 5: Når din returpakke er afsendt, kan du spore den via distributørens hjemmeside: http://gls-group.eu/DK/da/find-pakk.... Bemærk dog, at du kun kan spore din pakke, til den ankommer til vores omdelingscentral. Derfra skal pakken  videre til vores lager i Sverige, hvilket kan tage et par dage. Du modtager altid en kvittering, når vi har modtaget din returpakke.



Betalings måder

Kreditkort/Dankort

Vælg det kredit-/hævekort som du ønsker at betale med i checkout og indtast den nødvendige information. Ingen yderligere omkostninger vil blive lagt til købsprisen, dog undtaget fragtomkostninger. Du kan vælge at betale med Visa, Eurocard, American Express, Dankort eller Mastercard.

* Alle kortholderens krediteringer og debiteringer er omfattet af godkendelse og fuldmagt fra både kortudstederen og fra os, af sikkerhedshensyn generelt og for at forhindre svindel. Vi tager sikkerhed meget alvorligt, så dine oplysninger er i sikre hænder hos os.
* Du kan kun betale med kreditkort som er udstedt i samme land, som du har leveringsadresse.

Hvornår trækker I pengene?

Når du afgiver en ordre, bliver dit kort valideret, og du vil herefter modtage en e-mail, der bekræfter, at din ordre er blevet godkendt. Betaling finder først sted, når vi har afsendt din ordre fra vores lager. Hvis dit kort ikke accepteres, vil betaling ikke finde sted, og du vil øjeblikkeligt blive informeret på skærmen om, at betalingen mislykkedes. Husk at selvom betaling ikke godkendes, tilbageholder nogle kortudstedere pengene svarende til det ønskede købsbeløb, hvilket betyder, at du ikke vil have mulighed for at få adgang til pengene i en kort periode.

Såfremt en vare er udsolgt, tilbageholder nogle kortudstedere pengene svarende til det ønskede købsbeløb, hvilket betyder, at du ikke vil have mulighed for at få adgang til pengene i en kort periode. Afhængig af din kortudsteder kan beløbet være reserveret i op til 30 dage.

MobilPay FAQ

Hvordan fungerer MobilePay?

Du downloader og aktiverer app’en hos Danske Bank. App’en er tilknyttet en selvvalgt konto og er beskyttet af en selvvalgt kode. Du kan nu overføre penge til betweens.dk. Indtast beløbet og vælg modtager.

Hvilke kort kan man anvende til MobilePay?
Dankort, VisaDankort, MasterCard og Maestro.

Hvor meget kan jeg overføre?
Der er intet maksimum beløb.

Hvornår sker transaktionen?
Beløbet bliver trukket, så snart ordren er sendt fra vores lager.

Hvordan og hvornår bliver pengene refunderet?
Så snart vi modtager din vare på vores lager, sender vi dig en e-mail herom og refunderer beløbet. Beløbet kan ses på din konto inden for 2-30 dage.

Hvad hvis jeg får et nyt telefonnummer i den tid jeg venter på en refundering?
Så skal vi bede om dine kontooplysninger, for at kunne overføre beløbet.

Se de mest besvarede spørgsmål om MobilePay her:

http://www.danskebank.dk/da-dk/mobi...

Hvad hvis min telefon bliver stjålet og jeg spærrer den?
Ring da til Danske Bank på 70 105 501 og spær din MobilePay konto.



5. LEVERING


Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos betweens.dk



6. AFBESTILLINGER

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillings-tidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling b��r ske inden kl. 16 samme dag, som bestillingen er foretaget.



7. BETALING

De mulige betalingsmåder er:
  • Dankort
  • Diners Club
  • Kontant (kun butikssalg)
  • ViaBill faktura eller delbetaling. Du kan læse ViaBills vilkår her.

    Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.



  • 8. REKLAMATIONSRET

    Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos betweens.dk. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Køberegler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt på fakturaen.

    Skade på produktet som skyldes håndterings-fejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamations-retten.



    9. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

    Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles betweens.dk inden for rimelig tid efter varens modtagelse.

    Kunden opfordres på det kraftigste til at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpnings processen grundet fejlsøgning.

    Varer der ikke indgår under reklamations retten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til betweens.dk’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

    Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af betweens.dk.



    10. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

    Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til betweens.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

    Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår i den medsendte produktbeskrivelse, kan betweens.dk ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.

    Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.




    Nyhedsbrev

    Hvordan tilmelder jeg mig betweens.dk's nyhedsbrev?

    Ved tilmelding til nyhedsbrev registrer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

    Hvordan afmelder jeg mig jeres nyhedsbreve?

    Du kan afmelde dig ved at klikke på afmeld linket i bunden af dit nyhedsbrev. Hvis du fortsat modtager nyhedsbreve fra os, venligst kontakt vores kundeservice, som kan hjælpe dig.



    12. ER DE I TVIVL

    Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler betweens.dk at De retter henvendelse til kundeservice@betweens.dk eller på telefon 70201350.



    13. Mærker

    Hound: Varerne er købt ved den danske leverandør fra Odense

    Costbart: Varerne er købt ved den danske leverandør Fra Vejle

    Queenz: Varerne er købt ved den danske leverandør fra Hasle

    Ralph Lauren: Varerne er originale og parallel importeret fra et EU land

    D-xel: varerne er købt fra danske leverandør i Sønderborg

    ByHound: varerne er købt fra den danske leverandør

    JEFF: Varerne er købt fra den danske leverandør



    KØBEREGLER

    1. Reklamationsret
    2. Garanti
    3. Ombytningsret
    4. Rimelig tid
    5. Formodningsreglen


    1. REKLAMATIONSRET

    Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.


    2. GARANTI

    Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.


    3. OMBYTNINGSRET

    Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.



    4. RIMELIG TID

    I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.


    5. FORMODNINGSREGLEN

    Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.



    FORTRYDELSESRET

    1. Den 14 dages fortrydelsesret
    2. Sådan returnerer du varen
    3. Forsvarlig returnering
    4. Er de i tvivl


    1. DEN 30 DAGES FORTRYDELSESRET

    Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;
    a) har modtaget din vare
    b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

    Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
    Meddelelsen skal gives til Kundeservice@betweens.dk eller på telefon 70 20 13 50.
    I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
    Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.

    Denne udvidet returret gælder kun for ikke i brug taget varer. Du har 14 dages fortrydelsesret for varer som du har taget i brug. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

    Returnering:
    Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. (DU KAN DOG BENYTTE DEN GRATIS RETURLABEL HVIS DU BYTTER. SÅFREMT DU ØNSKER PENGE TILBAGE FOR ÉN ELLER FLERE VARER, OG DU BENYTTER VORES FORUDBETALTE RETURLABEL, SÅ KOSTER DENNE RETURLABEL KR. 39,-) Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

    Varer undtaget fortrydelsesretten:
    Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Levering af forseglede varer, som af sundheds beskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

    Varens stand, når du sender den retur:
    Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

    Tilbagebetaling af købsbeløbet:
    Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

    RETURADRESSEN ER:
    Betweens.dk
    Jernbanegade 26
    6400 Sønderborg
    Danmark



    2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

    Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på:
  • De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
     o I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan returnere varen til betweens.dk dette vil koste 39 som vil blive modregnet det beløb vi tilbagebetaler.
  • De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til betweens.dk.
     o I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos betweens.dk.
  • De kan aflevere varen i en af vores butikker indenfor 14 dage.
     
    Retur adresse er følgende:

    Betweens.dk
    Jernbanegade 26
    6400 Sønderborg

    Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos betweens.dk. Beløbet returneres ved check udstedt til personen, som fremgår af købsfakturaen.

    Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! betweens.dk anbefaler, at varen returneres via den vedlagte returnerings label (GLS eller POST NORD)

    Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af betweens.dk.

    Vil tilbyder at du kan købe et returlabel hos igennem shoppen klik her.: https://www.betweens.dk/retur-label...

  • 3. FORSVARLIG RETURNERING

    Alle produkter, der returneres til betweens.dk skal være forsvarligt indpakket. Det vil sige at varene skal være pakket på en måde så de undgår at blive udsat for skader under fragt.

    Hver desuden opmærksom på at farvede plastik poser kan smitte af på lyst tøj.



    4. ER DE I TVIVL

    Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler betweens.dk at De retter henvendelse til kundeservice@betweens.dk eller på telefon 70201350.
    OM BETWEENS

    Hos betweens.dk sælger vi det bedste modetøj til drenge og piger i alderen 8 til 16 år. Vores målsætning er at vi altid skal havde det nyeste modetøj på lager, i de mærker som de unge bedst kan lide, og samtidig have det udvalg der giver mest value for money.

    BUTIKKER

    Sønderborg
    Aabenraa
    Vejle

    KUNDESERVICE

    Telefonerne er åbne alle hverdage mellem 9 og 16. Skriver du en mail til os, eller lægger en besked på vores facebookside, svarer vi inden 24 timer.


    70 20 13 50

       E-mail
       

    Jernbanegade 26   /   6400 Sønderborg   /   E-mail: kundeservice@betweens.dk   /   Telefon: 70 20 13 50